donderdag 15 juni 2017

Ancona

We hebben een groot terras, maar zonder zonnewering. Dus is het veel te warm.
Donderdag 15/6
Vandaag trokken we naar Ancona. Een kuststad zo een 65 km van ons hotel. Op de site van Cosman had ik ook een quiltwinkel gevonden in Ancona. 
Hubert heeft dan parking daar dichtbij gezocht en gevonden. In de straat van de patchwinkel , genaamd " Patchwork and Co." di Susanna Russi - Corso Mazzini 140, was er wekelijkse markt ook nog. 
Toen we voor de winkel stonden dacht ik dat er enorme diepte zou zijn ! Hmmm. Italiaanse normen = klein ! Buitenkant breedte, was zo een drietal meter. Diepte was meer, een vijftal meter. Heb er toch twee stofjes gekocht. Echt niets overzichtelijk, wel jammer ! Had meer verwacht. Dan nog wat rondgestapt maar zonder echt doel eigenlijk. Het was slecht een 29 graden, maar toch meer dan genoeg om te zweten. 
Hebben er ook een bordje pasta met pesto, kerstomaatjes en kaas gegeten. Dan terug naar de auto en gps Lucie ingesteld om naar Portonovo te rijden. Volgens uitbaatster van hotel zeer mooi strand. Wat noemen die Italianen strand ? Mooie kust dat wel maar het strand waren allemaal keien. Toch van het mooie weer genoten op een terrasje met een frisse pint voor ons ! 0,4 L en €5. Ja ze kennen hier wat van prijzen ! 
Ik had mijn runtastic aangestoken bij het uitstappen uit de auto in Ancona en heb hem een 10 tal km voor het hotel uitgedaan. Gsm kwam op energiebesparingmodus en was ook wel heet. Normaal zou het op Facebook moeten komen, als ik ooit eens verbinding heb hier ! 
Mijn grootste knelpunt ! 
Benieuwd wat we deze avond zullen eten. Ik ben het rijtje van de menukaart aan het aflopen. Het avondeten is pas om 20 uur. Wel beetje laat. Maar ik mag niet klagen , ben in goed gezelschap !
Ik neem mijn iPad mee naar beneden en probeer daar mijn blog te versturen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten