zondag 13 augustus 2017

Zoo / kasteel Bojnice

Na een onrustige nacht, een stevig ontbijt en rond 10 u vertrokken naar Bojnice.
We trokken eerst naar de dierentuin. Na de parking van 4€, kostte de ingang van de zoo, voor twee senioren, 5 € ! Een cola van 0,5l kostte aan een automaat, 1€!
We stapten er zo een 2.30 u rond ! Elke dierentuin heeft zijn mooie en minder mooie kanten. Ik heb genoten. Het was niet Antwerpen of Hamburg, maar ook zeer mooi. Anders zouden we er geen 2.30 u in rongdgewandeld hebben. Toen we in de vlindertuin stapten hadden we 2 meter voor de uitgang het geluk dat er een blauw/ zwarte vlinder op Hubert zijn hemd kwam zitten ! Ja , die vlinder wist zeker dat Hubert een Club supporter is zeker ? Foto op FB.
Nadien naar het kasteel. We moesten de rondleiding volgen , duurde 1.30 u , was met Slovaakse gids. Alleen mochten we niet rondstappen. Nadien versta ik waarom. Een doolhofje ! De ingang was 8 €  en 7€ voor +65. Om foto's te mogen nemen moest er ook nog eens 2 € neergeteld worden.
In het kasteel hebben we meer dan 500 trappen gedaan. Nu voelbaar.
Ik heb ook alweer een vingerhoedje bij ! Yes, mijn vitrinekastje zal nog te klein worden vrees ik !
Terug naar Sojka (112km) gereden ( 1.50 u) .
Na ons avondbuffet, nog afscheid genomen van Gerdi met een zakkertje ( of 2...).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten