woensdag 9 augustus 2017

Dresden -Sojka.

Deze morgen om 9.10 u vertrokken na een stevig ontbijt, richting Sojka / Malatiny. Zo een 650 km.
Het eerste stuk , ttz 400 km denk ik, was volledig autostrade, We betaalden 16,2 Zloty - Pools geld.
 1 Zloty is 0,0234 €.
We zijn van Dresden , via Polen naar Slovakije - Malatiny / Sokja gereisd . Het laatste stuk was van het ene naar het andere dorp a 50 per uur. Chapeau voor de rijkunsten en  -vaardigheden met Hubert en zijn wagen. Ik zou het niet aangekund hebben,
Nu ligt mijn schatje dubbel toe reeds in dromenland !
We zouden deze avond onze Belgische gastheer zien , spreken , verder afspreken. Door omstandigheden was het niet mogelijk voor hem. Hebben toch een duveltje gedronken om aan ons belgenlandje te denken !
Ook door omstandigheden kunnen we vrijdag hier niet slapen. Op zich geen probleem, mocht ik die stomme valiezen telkens niet moeten  uit en inpakken ! Intussen is het uitschuifbarehandvat van mijn Qatari valies kapot. Ik hoop het thuis nog te kunnen vermaken. Jammer genoeg zal het niet met een stofje lukken ! !!!
Misschien wel met sterke lijm. Oh dat is een probleeem om thuis op te lossen. Kan anders de valies misschien nog gebruik om stofjes in te klasseren ?
Ik heb in Dresden ook mijn eerste vingerhoedje van deze reis gekocht. Ene met de Semper opera op.
Zelf zal ik nu ook proberen te slapen . Al is mijn adrenaline niet verbruikt. Heb ook tot 17.15 u ongeveer in de auto gezeten :  Ja dat heb je als je rondreis  maakt !
Maar je hoort me niet klagen. Carpe Diem !
Morgen spreken ze van 32 graden. Dat is slechts twee graden meer dan vandaag !
Tomorrow here we come !
Love you all. 😘😘😘

Geen opmerkingen:

Een reactie posten