zondag 27 november 2016

Zaterdag, rustdag

Lang geslapen deze morgen. (+\_ 8.30u)Moet ook eens kunnen. Mijn ogen waren open, maar mijn hartje sliep nog !
De gedane km's en hoogteklimmers, gisteren, zijn voelbaar in onze beentjes.
Na het ontbijt, effen met mijn voetjes in de Middellandse Zee ! Moet je toch eens doen, als je hier bent! Een sterke stroming, weinig meter verschil tussen eb en vloed (2m?) De golven zijn best sterk. Ze kunnen je goed meetrekken. Erg diep ben ik niet geweest, had rokje aan, maar toen zag ik ook , dat er vlug rotsen met groen mos in zee lagen. Eigenlijk wel wat gevaarlijk. Zelfs een eindje verder, zag ik dat er precies  een put, toch diepte was. Ben het niet van dichtbij gaan bekijken. Terug uit het water gekomen, voetjes afgedroogd en aan het zwembad, deze tekst nog tikken. Rustig genietend . De ene met zijn humo, de andere met haar iPad !
Intussen 11.04 u geworden. Wat vliegt de tijd hier!
Denk er aan om naar de kamer te gaan, lange broek aan te trekken en nog wat stappen , voor het tijd is voor apero.
Wat gewandeld, in straatjes met ......winkeltjes. Het ene naast het andere. Vele Chineesjes.
We kwamen uit bij De Kleine Duivel.
Het was intussen reeds 13 u, dus dronken we duvel voor apero. Ik kreeg terug een flesje met een Engel en een Duvel🍀! Ik vroeg aan de garçon, om het etiket te proberen af te halen. Geen probleem . Ik kreeg toen 5 etiketten met een engel/ duvel. Wat hebben ze gezegd op radio 2? 1op 1000 zijn zulke etiketten! Amaai, hier precies toch wel meer. De garçon lette wel tekens er op dat ik zo een flesje kreeg. Vriend, had de gewone etiketten !
We hadden reeds vele chineese winkeltjes gezien, dat we besloten om Chinees te gaan eten. Menu Sabores. Een fles rode wijn 4 hapjes, 3 verschillende schoteltjes met lijst, dessert of koffie. Is bij mij een flantje geworden. Dat voor de prijs van.....17€ voor 2 personen.!!
Ons eten moest wat zakken, dus besloten we om naar de andere kant van Benidorm te wandelen. Jammer genoeg, mijn runtastic niet aangelegd. Op bepaald ogenblik gingen we door een park, l'Algüera, met de bedoeling om halverwege uit te stappen en zo naar cafe Lamme Goedzak, hebben we het genoemd, een Gambrinus te gaan drinken. Het park was zeer stijl naar boven ( dat met nog kuitpijn), daar waar we wilden uit het park stappen, konden we niet. Dan maar terug en zoeken naar andere oplossing. Met vriend geen probleem, hij heeft er een zesde zintuig voor. Intussen ongeveer 18 u en nog 20-21 graden.  Een mens heeft een truitje /jas mee, maar dat is er eigenlijk teveel aan.
Dicht bij hotel , bij de Antwerpenaar, een local biertje gedronken en dan richting hotel, om ons klaar te maken voor het avondeten!  Op het menu stond deze keer :
- voorgerecht in buffet vorm
- (*)gemengde paella of gesauteerde wortels á la Vichy met fijngesneden uitjes of pasta met walnotensaus
- forel zalm gevuld met zeevruchten en boter van fijne kruiden of (*)biefstuk van rundsvlees of koude grote garnalen gekookt in zeewater
- dessert buffet
(*) = mijn keuze
Kan niet zeggen dat ik met honger van tafel wegga !!
Nog wat tv kijken, napraten, en in slaap vallen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten