donderdag 24 november 2016

Opnieuw weg op 23/11/2016.

Hallo iedereen,
We zijn gisteren, om 9.20 u uit Oostende vertrokken met het vliegtuig , naar Benidorm.
De vlucht is goed verlopen. Bij het opstijgen en landen, waren er wel werken aan de baan.( in de lucht bedoel ik) Maar niets erg!
In de luchthaven van Alicante aangekomen, wees een vriendelijke Nederlandse ( lees Hollandse) dame, waar we naar toe moesten, om de bus te nemen die ons naar het hotel zou brengen.
Ons hotel: Cimbel, ligt aan de zee! Prachtig uitgekozen door vriend! Vanuit onze kamer, hebben we prachtig uitzicht! De Middellandse  zee , ziet er natuurlijk uit als alle andere zeeën, maar blauwer vind ik.
Het was rond 14 u, toen we op onze kamer kwamen. Niet uitgepakt, maar terug naar buiten om iets te gaan eten. We dachten aan iets klein, want 's avonds zouden we in het hotel eten!   We zijn naar El Capricho gaan eten. Churrasco mixte, met flesje rode wijn. Man, man, man ! Klein gerecht dachten we! Ik probeer het te beschrijven, want foto's plaatsen, lukt me nog steeds niet! Een schotel met Spaanse friet, erop 4 worstjes , in schijfjes die nog aan elkaar hangen( dikke mergueze) , 4 dubbele lamskoteletten, 4 buikspek( denk ik) repen. Versta je wat ik bedoel met, dacht aan iets klein! Er is toch 1/2 stuk buikspek over gebleven.
Was dus wel zeer lekker. Het was ook van rond zes uur s morgens geleden dat we gegeten hadden.
Op terugweg naar hotel, cafeetje binnen gestapt om .......duveltje te drinken (3,5€), kregen er elk, schijfje brood met visje en potje groene olijven(met pit). Ook in het restaurant, kregen we hapjes voor we zelfs besteld hadden, salami en nog twee dingen.
In plaatselijk winkeltje , wat water gekocht, 2 flessen van 1,5l en 0,5l, kostprijs, 2,5€!
Terug in slaapkamer, uitgepakt, Kleine verkenning gedaan en een apero gedronken. Avondeten is vanaf 19.30 u. Het was buffet. Anders dan dat vriend verwacht had, vermits het vorig jaar nog bediening aan tafel was. Hier kun je fles wijn bestellen, je kamernummer op etiket laten zetten en de volgende dag zou je die fles moeten terug krijgen. Zullen we ondervinden!
De bedden! Bibi, herinner je Birmingham? Hier idem dito !! Dus bedden die precies op wieltjes staan. Zo gemakkelijk verschuifbaar ! Niet evident!
Tot later 😉😎

1. O O Oooo Bij 't idee van bedden op wielkens ziek ik olifantjes, nee geen roze :-)