maandag 1 mei 2017

Gibraltar

Na een stevig ontbijt in la Bocateria, reden we richting Gibraltar !
Ik wilde en zou die APEN zien !
We parkeerden aan de Spaanse kant van de grens, kwestie dat de huurauto niet in Gibraltar mocht rijden !
We wandelden tot aan de grens  naar centrum, via landingsbaan tot op het centraal plein waar er een  1 mei activiteit was. Ik dacht aan een openlucht turnshow. We bleven natuurlijk, niet de ganse  tijd kijken . We stapten verder, via Main Street naar de kabellift.
Ondertussen , kregen dorst en honger, we stopten bij The Skull. Een pub zijstraat van de Main Street.
Intussen ondervonden we dat er nieuwe biljetten van 5 pond in omloop zijn !
Verder gestapt naar the Cable Car , die ons zou brengen naar een goede 400 m hoogte . We moesten wel enkele minuten , ( 45 ! ) geduld hebben om in zo een kabinetje te kunnen stappen . Gelukkig was er iemand mee die + 65 is . Dus goedkoper ! 1,5£ goedkoper voor mijnheer !
Aangekomen boven, kregen we direct gezelschap van de apen. De een al wat meer actiever dan de ander. Onderweg, probeerde er een aap mijn papieren tas (van inkopen) kapot te trekken. Geen geluk, er zat niets eetbaar in. Een Franstalig koppel , had een banaan gegeven / getoond, en waren de apen in korte keren zeer actief !
Ik had er zeer, zeer veel van verwacht. Maar , een scheet in een grote zak.  Een grote desillusie voor mij.
Ongelooflijke wisselkoersen in ons nadeel. Gelukkig heb ik een goede vriendin die nog wat ponden had. Bij thuiskomst, reken ik die zeker af. Waarvoor dank Bibi !
Aangekomen in San Luis na opgefrist te zijn in de hotelkamer.apero gedronken in La Bocateria. Nadien ,via de promenade, naar El Buen Comer een gezellig, simpel restaurantje . Hubert  at er sardienen en ikke gebakken tonijn ! Marleen, je kon de tonijn veel beter bakken !
Hubert was hier ook twee jaar terug. Was er toen ook zeer tevreden van !
We dronken er een digestief en kregen er ook ene toe ! Topie !
Morgen meer nieuws .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten