maandag 23 oktober 2017

Weeral weg.

Zondag 22 oktober zijn we, Hubert en ik, om 8 u 50 vertrokken uit Oostende richting Baldersheim. De Elzas in Frankrijk.
We vertrokken in de regen en hebben 3/4 van onze rit regen gehad !
Dus picknicken buiten, was niet aan de orde !
Na een rit van 655 km kwamen we in Baldersheim aan.
Ons hotel in Baldersheim klinkt naar de naam “ Au Cheval Blanc”.
We kregen kamer 159 toegewezen.
‘s Avonds hebben we in het hotel gegeten. Een lekker drie gangen menu .
Na een wat onrustige nacht, nog niet volledig genezen, deden we ons tegoed aan een lekker ontbijtbuffet.
In de voormiddag trokken we naar Mulhouse. We gingen het museum : Cité de l’Automobile, bezoeken . Ingang 13€. Geen vermindering voor de grijze haren !
We liepen er 2 u 45 u rond ! Ik dacht dat ik me er stikdood ging vervelen ! Geen waar hoor.
Een ongelooflijke verzameling van auto’s. Vermits Hubert zeer veel weet van voertuigen, kreeg ik hier en daar wat extra uitleg. Één ding viel me op : de begin auto’s hebben hun stuur rechts ! Sommige merken duurde het tot eind de jaren 30 vooraleer het stuur links kwam te staan. Toch raar vind ik. Waarom ? Geen antwoord gevonden.
In de latere namiddag reden we naar Mulhouse waar we nog een kleine stadswandeling deden.
Het bleef droog vandaag maar toch maar een 13 tal graden. Ze beloven dat het warmer zal worden de volgende dagen.
Deze avond terug een drie gangenmenu menu genuttigd in het hotel. Veel restaurants zijn er hier niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten