zondag 23 november 2014

Zaterdag 22 november 2014.

Er staat een druk programma op de agenda vandaag!
Bezoek aan quiltgroep, post opzoeken voor postzegels,Islamitisch museum bezoek, de parel in de oester, de vazen,tuinexpo, en dan de Soux.
Alles met uitzondering van de Soux hebben we afgehandeld.We waren te kapot!
Qatar quilt  guild, daar werd ik goed ontvangen.
Eerst dronken ze er koffie of thee met koekje.Je kon er in hun bibliotheek kijken.
Je kon 3 stofjes kopen om een blok te maken voor de volgende maand, dan worden al de binnengekomen blokken verloot, onder diegene die een blok gemaakt hebben.
Dan was er nog iets van " eigen lelijk stofje wegdoen" ofzo, werd ook weer verloot. Begreep het niet zo goed, wat moet je met stofjes die een ander zelf lelijk vind ? Ja , misschien ziet een ander dat wel graag!
Om 10.45 u ( was begonnen om 9.30u) kon ik Nancy opbellen om me te laten ophalen!
Dan naar de post. Één postkantoor in Qatar!!Daar postzegels ophalen, dachten we, want ergens anders anders kan niet! Ja , natuurlijk, de post was gesloten van 11 tot 17 u. Om 17u was het terug open tot 19.30. (Hebben we niet gehaald- voor een andere keer). De kaartjes komen er aan hoor mensen, eventjes geduld hebben! Heb ik ook.
Naast het islamitisch museum, was er een tuinexpo. Plantjes hadden het hard te verduren met die warmte!
Ons middagmaal daar genomen. Aan het ene kraampje , bestellen en betalen. Dan naar het kraampje van de drank en dan naar de totaal andere kant om ons eten. De broodjes wel eerst in een papiertjes gedraaid, dan in bruin papieren zakje en dan voor ons drie , samen in plastiek bakje. Bij je blikje, krijg je altijd een ritje ( zelfs op restaurant).
Op naar de Mia, museum van islamitsche kunst. Mooie , kostbare dingen! Daar een 4 verdieping tellende tentoonstelling. De moeite waard! En natuurlijk, gratis  ingang !
Ergens tussendoor, ook nog enkele foto's genomen van de oester met de parel.
Bij nazicht, zie ik dat er foto's dubbel staan, maar ik kan ze niet verwijderen.

Gelukkig geen foto's van mijn grondkus .....zonder schade verder kunnen wandelen!
Er zijn zeer veel foto's genomen. Diegene die me kennen, zullen zeker niet verbaasd zijn!
Mensen, kunnen jullie nu mijn voetjes voorstellen? En niet alleen de mijne hoor !
Dus vandaag geen Soux meer, maar naar huis.
Naar de spinney's - grootwarenhuis, om wat boodschappen en avondeten.
Thuisgekomen , ons verfrissen en eten.
Nadien nog wat napraten en we vonden het een goed idee , om eindelijk wat extra caloriën te gaan op dien! Een ijsje en een frisdranken nuttigen!


























2 opmerkingen:

  1. Schone dingen ! Grondkus? Gelukkig zonder schade, je leert het om die man uit Rome te imiteren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plezant, je hebt gelijkgezinde stofjesverslaafden ontmoet dus! Grondkus? Tja, zoals Bibi schrijft :laat dat maar aan de echte ervaringsdeskundige over!

    BeantwoordenVerwijderen