donderdag 16 maart 2017

Parijs 16 maart 2017.

Wauw, heb genoten vandaag !
Deze morgen om 7 u, werd ik door Hubert opgehaald, om dan naar station te rijden en op 7.40 u, te vertrekken naar Brussel Midi.  Daar met Thalys naar Parijs.
Ik mocht ( als leek !), enkele dingen opgeven, die ik graag zou zien.
Mijn doorwinterde gids, loodste me via metro, via wandelgids, door stukje Parijs.
Natuurlijk is het onmogelijk, om Parijs in één dag te zien!
Op verlanglijst stond , Eiffeltoren ( ooit eens geweest in 1980), place du Tertre , Sacré-Cœur de Montmartre .......

We deden een wandeling oa. in Montmartre. Op place du Tertre , laat ik ooit nog een eens een tekening van me maken! Of karikatuur ?
We dronken er zelf lekkere Perrier (33cl).
Weet intussen, dat Parijs niet vlak is , wel met zeer veel trappen en heuveltjes. En duur!
Weet er iemand, wat de namen betekenen die op de Eifeltoren staan ( +/- ter hoogte van eerste verdiep ? )
We zagen ook het reuzenrad, den Obelisk op Place de la Concorde , luxe winkels op Place Vendôme.......
Ik laat het effen nog allemaal, tot me doordringen.
We weten, dat we nog teruggaan naar Parijs !
Bedankt gids, het was weeral, zeer aangenaam en leerrijk.
Op naar volgende.........uitstap !

2 opmerkingen:

  1. Plezant te vernemen dat het een schitterende dag was.
    Die namen... mijn goede vriend google wist het zie https://nl.wikipedia.org/wiki/72_namen_op_de_Eiffeltoren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey Linda, Bibi is me voor. Ik was ook bij google te rade geweest en kwam ook op die wikipedia pagina uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen