zaterdag 5 september 2015

de volgende dag

Johan, de bladeren van de platanen, beginnen hier reeds goed te vallen. En tis nog geen soepfestival.
Ja das iets voor ingewijden.😉

Wat heb ik die dag gedaan.

Afspraak om 10 u aan Sagrada Famila, met gids de kerk ( nog altijd in aanbouw) bezocht. Zijn geld waard!
Aangezien ik te voet  naar daar gegaan ben, ben ik verder met de metro gereden naar Park Guël.
Ben niet binnenin geweest ( voetjes doodmoe) , was ook een helse tocht om daar te geraken. Ligt bovenaan bergtop. Mooie uitzichten op Barcelona , dat zeker.
Na terug, naar beneden gestapt te zijn, metro naar placa Espagne. Daar is oa de oude stierenvechters arena. Je kunt er met lift naar boven.
Dan eens een stadsbus proberen om naar hotel te gaan.
Gelukt, maar je raad het nooit, het is beginnen regenen. Intussen 15 u en nog niet gegeten . Dus in metrostation Gloriés, een soort uitsmijter gegeten en een typisch Spaans dessert ( hebben ze me toch wijsgemaakt).
Richting hotel, regende het nog altijd. Gelukkig, heb ik overal mijn paraplu meegesleurd.
Dan maar enkele uurtjes voetjes op bed en effen uitrusten.
'S avonds een italiaantje bezocht en er een pizza gegeten en wit wijntje gedronken.
Een weeral, vermoeiende, maar interessante dag. Leerrijk.
Tot de volgende, saluté.
Ps : niet naar typfouten kijken hoor, zet later alles wel recht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten