zondag 30 april 2017

Vrijdag 29 april 2017.

Hallo leesvrienden, of leest er niemand mee ?
Vrijdag ziet er een lange dag uit ! Toch veel autorijden.
Gelukkig is de chauffeur, niet verschrikt om veel te rijden ! Waarvoor dank.
Ons doel is : Arcos de la Frontera en Ubrique. Zo een 200 km er naar toe. Het heenrijden was grotendeels langs goede baan. Hier doe je geen 200 km in twee uur. Doe er gerust nog half uurtje of meer bij.
Maar we zijn in vakantie en hopen als we in Arcos de la Frontera aankomen , dat de regenspatten uitgevallen zijn!
Wat hebben we allemaal daar bezocht : veel mooie uitkijkpunten : Mirador de Abande - Mirador Plaza del Cabildo  ....
Een prachtige kerk is Iglesia de San Pedro. Wel 2€ ingang, maar veeel goud ( of wat er voor door moet gaan)  Aankomen durfde ik nauwelijks ! Maar ze mogen eens rondgaan met een plumeau ! Toch mooie beelden en ornamenten . Zijn geld wel waard. Buiten gekomen, wist Hubert dat er op een uitkijkpunt - Mirador- vorige keer wat uilen stonden. Grote en kleine. Mits kleine donatie kon je op de foto met eentje. Ze wilden mijn zo'n klein uiltje op mijn handen zetten. Heb ik vriendelijk bedankt en een mooie ( dacht) Oehoe op mijn hand laten zetten. Ja man, die heeft klauwen !!!!! Gelukkig op een dikke handschoen maar toch nog voelbaar, zeker niet pijnlijk. Foto te zien op Facebook van 29/4.
Natuurlijk krijgt een mens dorst van al die prachtige indrukken ! En wat hoort bij een pintje? Een tapa. Ik at, Solomio ( varkensvlees) met frietjes en Roquefortsaus, Hubert waagde zich aan Chipirones ( kleine lauwe inktvisjes) met sla, olie en lekker brood.
Met deze middenslag tapa, ( je had kleine, midden en grote tapa) kunnen we terug verder rijden. Ik had op internet (cosman.nl) gevonden dat er een vijftigtal km verder een quiltwinkel was. Ja, dat moet ik toch bezoeken hé ! Dus op naar Ubrique. Puntadas  - Av. De España 21- 11600 Ubrique.
http://www.puntadas.es/
Met wat ik geen rekening had gehouden is : de siësta ! De winkel was dicht. Er stonden geen openingsuren op . Vermits het zaterdag was, vreesde ik dat de winkel niet meer zou opengaan in de namiddag. Dus nog effen rondgewandeld , er een pintje, 25cl, 1,2€ ( zeer goedkoop) gedronken bij The Gallery in dezelfde straat van de patchworkwinkel .
Dan maar terugrijden naar huis sorry, Manilva. Hotel Don Agustin. Veel kleinere baantjes, het werd een beestenboel. Hier mogen de dieren , op de kleinere wegen, los rondlopen. De foto's op Facebook, liegen er niet om. We zagen : geiten, koeien,honden, zwarte varkens,paarden, en zelfs een stier. Misschien heb ik er zelfs nog dieren vergeten ! Het was weeral een tocht naar het hotel met misschien juist geen duizend bochten ! Gelukkig hadden we een lichte maaltijd achter de rug !
Na wat opfrissen in het hotel , trokken we naar Bar Azul, aten er ribbetjes met friet, kipeten (maïs), sla en tomaat. Met een pint erbij !
Oh ja, de ganse dag hebben we geen regen gehad. Dan sleurt een mens, een truitje, een jas mee. Zweten was het dus van het stappen en sleuren!
In Arcos de la Frontera, was het er stappen met hoogtemeters! Maar mooi en erg aangenaam.


1 opmerking:

  1. Ben hier ook nog eens langs gekomen en lees met plezier jullie belevenissen.Geniet er nog maar van , de zon zal nog wel komen ! SaLukus

    BeantwoordenVerwijderen