donderdag 7 april 2016

Effen er op uit !

Zo'n 41 jaar geleden, trok ik voor de eerste keer naar Kiel - Noord Duitsland, zo'n 100 km boven Hamburg.
Onlangs, trok ik er alleen terug naar toe.
Om 8.40 u uit Oostende vertrekken, per trein, en om 18.50 u in Kiel aankomen, met twee keer overstappen ! Brussel Zuid  en Frankfurt !
Mijn hotel, lag op op boogscheut van het station.
Hotel Liegplatz 13, Königsweg 13, 24103 Kiel.
Geen luxe, maar genoeg voor drie overnachtingen! Zeer goed bed, televisie, gratis WiFi , lavabo in kamer ; jammer dat douche en wc , gezamenlijk op de gang was!
Makkelijk op te lossen, s morgens kattenwasje en s middags douchen!Bezoek gebracht aan  bekenden, Margita , Resi en Siggie.
Hierna enkele sfeerbeelden ! Al was ik alleen, met zéér véél herinneringen, heb toch genoten!

Duitse postbode fiets.


Genieten van de zon !




Lavabo in kamer 42.





Bureautje links, Hihi, achter het muurtje mijn bed !

Van links naar rechts, Linda, Resi en Ecu.



Bureautje.



Stuk van binnenkoer.



Nog.


Vensters verwerkt in muurschilderijen !



Nog




Vind overal gezelschap !!!



Margita en Linda.



Gespot!





Hmm, bruikbaar, maar niet gekocht. Moet  dit zelf kunnen maken !


Mijn avond- restaurant ! Altijd lekker gegeten !

Mijn hotel.



Het kielermannetje  die je overal ziet. Ook in mijn  hotelleke.


Flinke wandeling, maar prachtige omgeving !
 Bediening, volledig door studenten.


In het hotel.



Genieten !


Zou je niet zweren dar die man met zijn voeten  op de grond , ernaast loopt ?

Genieten.



Paasversiering was nog in Forstbaumschule.


Linda en Resi.



Siggie, Linda en cafébaas.



?


Op naar volgend verlof (😓😉✈️ 🇸🇬)



1 opmerking:

  1. Mooie reportage. Die muurschilderingen zouden in ons landje ook wel passen om sommige plaatsen op te fleuren.
    Dat gezelschap op dat bankje ziet er me wel een stille uit.

    BeantwoordenVerwijderen